Benzin motorer i Skoda Octavia III 2013-

EA 211 nye tsi motorer (Fuel Stratified Injection)
Lille sjov video om tsi
http://youtu.be/Lh95RmKCfhU

Disse nye motorer ligger kun i den nye skoda octavia. 2013
Fordele ved den nye EA211 motor:

  • Reduceret vægt. (22 kg lettere i forhold til EA111 1.4 TSi)
  • Kører med bæltetræk til knast akslerne. (Skal aldrig skiftes siger VW)
  • Kortere opvarmningstid for moteren.
  • Reduceret brændstof forbrug.
  • Hurtigere varme i kabinen.
  • 16 ventileret topstykke i 1.2 tsi før 8 ventiler. (EA111)
  • Monteringsbeslag passer sammen med VW’s andre motorer.
  • Mulighed for cylinder deaktivere på 1.4 tsi.
  • Udstødningsmanifold er indbygget i topstykket og vandkølet.
  • Katalysator sidder tæt på manifold og opnår hurtige driftstemperatur
  • 2 stk. knastakslet mod før 1 stk (1.2 TSI)
  • Mulighed for cylinder deaktivering (ACT)på 1.4 tsi på VW og Audi. Denne funktion tilbydes ikke på Skoda endnu.
Bonus info:
  • Indsugningen sidder nu på forsiden af motoren.
  • Udstødning vender bagud.
  • Motoren vender 12 grader forover.
  • Opdelt kølesystem. 
  • Ved høj belastning bliver udstødningen nedkølet af kølevandet med lavere benzinforbrug til følge
  • 1.4 TSI og 1.2 TSI indeholder ikke Audi valvelift system. det er kun 1.8 tsi og 2.0 tsi der har denne funktion.

Skoda Octavia II
Bemærk at selv om man har en 1.4 tsi er det ikke nødvendivis en EA211 men en EA111

Note: Alle motorer af modellen EA211 VW, Skoda og Audi er lavet hos Skoda

Boring og slaglængde.
1.2 tsi
Boring: 71 mm
Slaglængde: 75.6 mm
1.4 tsi
Boring 75,5 mm
Slaglængde: 75,6 mm
1.0 mpi
Boring 74.5 mm
Slaglængde 76.4mm 


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.