Ved fejl på afsendelse af E-mail fra Office 365, hvor kunder klager over at de modtager en Winmail.dat når der er vedhæftet filer til mailen.
Oprette forbindelse fra Windows PowerShell på din lokale computer til den skybaserede tjeneste (Office 365)
Link til artikkel.: https://msdn.microsoft.com/da-dk/library/cc952755(v=exchsrvcs.149).aspx
Kør Windows PowerShell som Administrator
Kør følgende kommando: $LiveCred = Get-Credential
Skriv legitimationsoplysningerne for en konto i din skybaserede organisation i det Windows PowerShell-vindue til anmodning om legitimationsoplysninger, der åbnes. Klik på OK, når du er færdig.
Kør følgende kommando:
$Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri https://ps.outlook.com/powershell/ -Credential $LiveCred -Authentication Basic -AllowRedirection
Bemærk! Parameteren AllowRedirection giver skybaserede organisationer i datacentre over hele verden mulighed for at oprette forbindelse fra Windows PowerShell til den skybaserede tjeneste ved hjælp af samme webadresse.
Kør følgende kommando:
Import-PSSession $Session
Hvis der er fejl i import-PSSession så skriv følgende kommando i PowerShell.:
t-ExecutionPolicy RemoteSigned
Link til fejlbeskrivelse.: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook/error-when-importing-pssession-on-o365/3eaf0b1a-b5e0-467d-a113-06146a17a9c6
New-RemoteDomain -Name cdnet.dk -DomainName cdnet.dk
Set-RemoteDomain cdnet.dk -TNEFEnabled $false
Kør denne kommando for at disable TNEF på udgående E-mail.:
Når du er færdig luk forbindelsen
Remove-PSSession $Session